A A A

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

 

 

Untitled 1

دفترچه راهنمای نصب و راه اندازی پکیج­ شوفاژ دیواری

فن دار با محفظه احتراق بسته

تک مبدل و دومبدل

logo

مدل SGM24SF & 2

sfdaftarche

 

خدمات گارانتی فقط به کالاهایی ارائه می شود که دارای کارت ضمانت معتبر بوده و توسط نصاب مجاز و طبق ضوابط نظام مهندسی ساختمان ایران نصب شده باشند.

 

1- نصب، راه­اندازي و بهره ­برداري از دستگاه

1-1- نكات نصب

  • ديوار محل نصب پكيج ديواري بايد مستحكم و از مصالح ساختماني مناسبي ساخته ­شده­ باشد.
  • فاصله پكيج ديواري از ديوار مقابل نبايد كمتر از 1 متر باشد. حداقل فاصله از ديوار يا كابينت مجاور، 15 سانتيمتر و از كف، 100 سانتيمتر باشد.
  • داشتن دودکش مناسب با مکش کافی و شرایط استاندارد الزامی است.
  • قبل از راه اندازی، لوله کشی شوفاژ باید شستشو و کاملا تمیز و عاری از هرگونه ذرات خارجی باشد. در غیر این صورت ذرات خارجی داخل پمپ شده و باعث گریپاژ و احتمالا سوختن پمپ سیرکولاتور می­شود.
  • لوله­هاي رفت و برگشت رادياتور مي­بايست مشخص شود.
  • جهت سهولت در نصب، راه­اندازي و تغييرات احتمالي بهتر است قبل از کلیه لوله­هاي متصل به دستگاه شير­فلكه نصب گردد. شیر فلکه آب سرد ورودی تنظیم گردد تا دبی آن از ظرفیت پکیج بیشتر نباشد.
  • خروجي شير اطمينان را توسط شیلنگ به خارج از دستگاه هدايت كنيد.
  • در مسير ورودي گاز حتما فيلتر مناسب نصب گردد.
  • برای جلوگیری از آسیب به برد و قطعات الکترونیک دستگاه، حتما از محافظ الکترونیکی برق مورد تایید و استاندارد استفاده شود.
  • در مناطقی که درصد املاح آب زیاد است، حتما جهت جلوگیری از رسوب گرفتگی از رسوب­گیر پلی­فسفات یا مغناطیسی استاندارد در مسیر آب ورودی استفاده شود.
  • قطر لوله­ها و شیلنگ­های رفت و برگشت شوفاژ، "4/3 و لوله­های آب مصرفی"2/1 می­باشد و می­بایست از لوله­ها و شیلنگ­های با قطر داخلی استاندارد استفاده گردد.
  • پكيج بايد با پيچ­ها و بست­هاي داخل دستگاه روي ديوار نصب شود و لوله­هاي رفت و برگشت شوفاژ، سرد و گرم مصرفي و همچنين لوله گاز را با لوله­هاي خرطومي استيل يا شیلنگ­هاي مرغوب استاندارد به دستگاه نصب كرده و از نظر نشت يابي كنترل كامل كرده و بايد دستگاه قبل از راه­اندازي آچاركشي كامل و کنترل شود.

sfneshangar

 

-3- روشن كردن دستگاه

الف ) قبل از روشن نمودن دستگاه رعايت نكات زير الزامي است:

  • پكيج بايد داراي دودكش مناسب باشد. وجود دودكش مناسب ايمني و كار صحيح دستگاه را تضمين مي­نمايد. براي مشاهده شرايط مناسب دودكش - كه خيلي مهم است - به قسمت    دودكش در بخش 3 مراجعه نماييد.

هشدار: بدون دودکش مناسب هیچ پکیجی نباید نصب و یا راه اندازی شود.

  • پرآب بودن دستگاه (پكيج، لوله­ كشي­ها و رادياتور­ها):

جهت پرآب نمودن دستگاه، شير پركن را باز كرده و زمانيكه مانومتر فشار دستگاه را روي عدد 1 نشان داد، آن را مي بنديم. سپس رادياتور­ها را هواگيري كرده و با پايين آمدن درجه به زير عدد 1،دوباره شير پركن را بازكرده و با رسيدن فشار به 1، آنرا مي­بنديم (توجه داشته باشيد كه شير پركن هميشه بايد بسته باشد).

مبدل حرارتی پکیج همواره می­بایست پر از آب باشد و درصورت بدون آب ماندن مبدل حرارتی پکیج به سرعت آسیب خواهد دید. بنابراین توجه شود که فشار آب مانومتر بین درجه 1 و 5/1 باشد. در صورتیکه فشار آب کم شود می­بایست دلیل کم شدن آب مشخص و با باز کردن شیر پرکن فشار آب را روی 1 آورده و سپس شیر پرکن را می­بندیم.

ب) نحوه روشن نمودن دستگاه :

ابتدا دوشاخه برق دستگاه را به پریزی که در مجاورت آن قرار دارد وصل نموده بطوریکه فاز دستگاه به فاز پریز متصل گردد.شیر گاز را باز نمایید و توسط کلید روشن/خاموش صفحه کنترل، دستگاه را روشن نمایید. سپس بر حسب نیاز، با فشردن کلید(تابستانی/زمستانی)دستگاه را در حالت تابستانی یا زمستانی قرار دهید و به کمک کلیدهای افزایش یا کاهش دما          

می توانید دمای مدار آبگرم بهداشتی و همچنین مدار شوفاژ را تنظیم نمایید.

ج) نحوه خاموش نمودن دستگاه :

بوسیله کلید  خاموش/روشن صفحه کنترل دستگاه را خاموش نموده ، دو شاخه برق را از پریز جدا کرده و شیر گاز را ببندید.

2- اطلاعات فني دستگاه

2-1- جدول مشخصات فنی دستگاه

sf specification

2-2- مشخصات فنی پمپ

2-2-1 رفع گریپاژ پمپ

در لحظه راه­اندازي اوليه پكيج يا در هنگاميكه به مدت طولاني پمپ خاموش بوده، بعلت ناخالصی و مواد موجود در آب ممكن است محور پمپ گيريپاژ وحركت آن متوقف شود. بنابراين لازم است بوسیله پيچ گوشتي محور پمپ را چنددور درجهت فلش (به سمت چپ) به حركت درآوريم. اين كار باعث مي­شود تا محور پمپ خلاص شود و براحتي به گردش درآيد.

2-2-2 نمودار دبی (لیتر بر ساعت)Q [l/hr] هد (متر آب ) H[m]

برای پمپ دستگاه     GRUNDFOS - مدل UPS 15-50

ungripage
 
 
 
 
 
 

 3- دودكش

وسيله­اي است كه جهت تخليه گاز­هاي حاصل از احتراق ازآن بطور مجزا استفاده مي­شود.

اگر دودكش مناسب نباشد يا قطرلوله آن كم باشد و يا در مسير آن گرفتگي وجود داشته باشد و یا دارای مسیر طولانی افقی و یا شیب منفی باشد، گاز­هاي حاصل از احتراق نمي­توانند به خوبي از دودكش عبور­كنند و درنتيجه دود به پكيج و یا محیط ساختمان باز مي­گردد و اثرات منفي و خطرات زیر را به همراه خواهد داشت :

1- دود­هاي سمي حاصل از احتراق به محلي كه پكيج در آن قرار دارد وارد شده كه بسيارخطرناك بوده و باعث ضعف، گيجي و درنهايت خفگي خواهد شد.

2- عدم مكش كافي دودكش یا گرفتگی لوله باعث بالا رفتن حرارت بدنه و قسمت­هاي داخلي پكيج مي­شود كه اين مساله منجر به خراب شدن سريع دستگاه و قطعات آن خواهد شد مخصوصا آسيب شديدي به مجموعه برد الکترونیکی وارد مي­سازد.

شرايط مناسب دودكش

شرکت صنایع گرمایشی آلزان اکیدا توصیه به استفاده از دودکش های دو جداره استاندارد می کند. دودکش های دو جداره اکسیژن لازم جهت احتراق کامل را از فضای بیرون ساختمان به داخل کشیده و از جدار دیگر گازهای حاصل از احتراق را خارج می نماید. این امر باعث می شود که اکسیژن فضای داخل خانه مصرف نشده و راندمان پکیج نیز بالاتر رود. در صورت عدم استفاده از دودکش دوجداره، دستگاه از گارانتی خارج شده و راندمان، قدرت و سایر مشخصات دستگاه نیز تغییر خواهد کرد.

·         کیت دودکش دوجداره افقی با قطر { 60 mm x 100 mm }  doodkesh1

حداکثر طول مجازبصورت افقی  با احتساب یک زانویی 90 درجه

برابر با 1 متر می باشد.

·          کیت دودکش دوجداره عمودی با قطر { 60 mm x 100 mm }

·         حداکثر طول مجاز بصورت عمودی مستقیم  برابر با  3 متر می باشد.doodkesh2

·          در صورت عدم امکان استفاده از دودکش دو جداره حتما می بایست با متخصصین شرکت در خصوص نحوه نصب دودکش تک جداره و لوله جداگانه جهت         تامین هوای ورودی مشورت شود تا خطری ایجاد نشود.

1 ) دریچه خروج دود

2 ) دریچه ورود هوا

·         استفاده از دودکش های غیر مرغوب و یا روشهای غیر تخصصی در خروج دود و ورود هوا به دستگاه اکیدا ممنوع می باشد و ممکن است باعث خطرات جدی جانی و مالی شود.

·         برای جلوگیری از تعریق آب در دودکش حداکثر طول لوله دودکش برابربا 10 متر می باشد.

·          نصب كلاهك H در خروجي دودكش تک جداره ضروري مي­باشد. جهت نصب كلاهك H در روي دودكش بايد درامتداد جريان باد غالب باشد تا باد داخل آن نپیچد. كلاهك دودكش بايد حداقل 80 - 70 سانتيمتر بالاتر از کف پشت بام واطراف آن بازباشد و درمجاورت هيچگونه مانع وديواري واقع نشده باشد.

·         جهت جلوگيري از تشكيل قطرات و همچنين سردشدن دود كه باعث كندشدن خروج دود و يا توقف آن مي­شود، جدار خارجي دودكش را عايق بندي نمائيد.

·         دودكش بايد ثابت و محكم باشد و در برابر باد، بخارآب و عوامل مكانيكي ديگر مقاوم باشد.

·         دودكش از نظرتميز بودن و گرفتگي مسير بايد هميشه كنترل شود.doodkeshbolandi

به طوركلي مسير مستقيم و عمودي بهترين روش براي تخليه محصولات احتراق مي­باشد و دودكش نبايد در مسير خود حالت افقي داشته باشد. ولي در مواردي كه مشكلات اجرايي وجود داشته باشد و نياز به تغيير جهت مسير دود باشد، بهتر است از زانويي 45 درجه و حداقل پس از 30 سانتيمتر لوله عمودي  (خروجي از پكيج)، انجام گيرد. و قسمت افقي داراي كمترين طول ممكن باشد.

6- تعمير و نگهداري

6-1- نكات مربوط به كنترل و نگهداري دستگاه

  • هم در تابستان و هم در زمستان فشارآب كنترل شود كه پايين­تر از 1 بار نيايد و پکیج بدون آب نماند. درصورت پايين آمدن،با بازكردن شيرپركن آنرا به 1بار مي­رسانيم.

کارکردن پکیج بدون آب منجر به آسیب جدی به دستگاه خواهد شد.

  • كنترل حرارت بدنه پكيج(مخصوصا درتابستان). درصورت مشاهده حرارت غيرعادي،مراتب را به متخصصين شركت اطلاع دهيد.
  • هيچ نشتي آب در سيستم لوله­كشي، رادياتور­ها و پكيج وجود نداشته باشد.
  • به محض كم شدن مقدار دبي (آبدهي) آب گرم بهداشتی نسبت به آب سرد، مراتب را به متخصصين شركت اطلاع دهيد.
  • از قرار دادن هرگونه وسايل گازسوز در زير پكيج جدا خودداري نماييد.
  • از قرار دادن فن­های قوی مانند کولر و انواع هواکش در مجاورت دستگاه پکیج خودداری نمائید. زیرا این فن­ها در مکش دودکش اخلال ایجاد می­کنند و باعث می­شوند گازهای (حاصل از احتراق) خروجی از پکیج بصورت طبیعی از طریق دودکش تخلیه نشوند و در نتیجه به فضای داخلی خانه کشیده ­شوند.
  • درصورت استفاده از رسوبگیر پلی فسفات، بصورت دوره ای (هر 3 ماه یکبار) آنرا چک، و از پر بودن سنگهای پلی فسفات داخل آن اطمینان حاصل نمایید.
  • درصورت مشاهده هرگونه اشكال فني قبل از هر كاري حتما با متخصصين شركت مشورت نماييد.

6-2- کدهای خطا

Error MEhr

 

Untitled 1